کشاورز

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ریشه زعفران

زعفران گیاهی دارویی با طعم و عطر بسیار جذاب است این گیاه درای خواص بسیار زیادی است البته ریشه زعفران نیز قسمتی از خود گیاه زعفران است و خواص ان دو شبیه هم هستند ولی به خامه زعفران یا همان ریشه زعفران نیز زعفران سفید نیز می‌گویند در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با زعفران

در واقع زعفران یا همان گل زعفران در دسته گیاه زنبقیان قرار دارد این گل دارای 6 گلبرگ که از طریق 3 پرچم زرد به ساقه آن متصل است درون هر گل 3 رشته سرخ رنگ وجود دارد که همان کلاله یا زعفران نام دارد. هرچه از کلاله زعفران پایین تر می رویم رنگ آن از قرمز به سفید تغییر می کند به قسمت های سفید و زرد آن ریشه زعفران می‌گویند.

ریشه زعفران

خواص درمانی ریشه زعفران

زعفران یکی از بهترین گیاهان دارویی است و بسیاری از افراد با خواص زعفران آشنایی کامل دارند؛ ریشه زعفران نیز خواصی مثل زعفران دارد فقط قدرت رنگدهی کمتری دارد. کلاله ماده ای به نام کروسین دارد که در درمان افسردگی بسیار مفید است و کلاله دلیل اصلی رنگ قرمز زعفران است.

ریشه فاقد کروسین است به همین دلیل رنگدهی کمتری دارد و خواص دارویی کمتری نسبت به کلاله یا زعفران مرغوب و اصل نیز دارد . اما ریشه زعفران نیز خواص خاص خودش را دارد این قسمت دارای ویتامین های مختلف نیز می باشد. خواص این ریشه عبارت اند از:

  • درمان افسردگی.
  • شادابی.
  • درمان بی خوابی.
  • ترمیم و جوانسازی پوست.
  • تقویت سیستم بدن.

چطوری ریشه زعفران را باید جمع آوری کنیم؟

هنگام پاک کردن زعفران باید دقت کنید چون یکی از مهم ترین مراحل بسته بندی این گیاه است؛ باید قسمت سفید رنگ از زعفران کامل جدا شود و کلاله و بخش زرد رنگ آن باقی بماند. برای جمع کردن و بسته بندی ریشه کافی است کلاله های قرمز را جدا و قسمت سفید را نیز جدا قرار دهید به این روش دختر چین نیز گفته می شود.

جمع آوری ریشه زعفران

جمع بندی

از ریشه زعفران در تهیه غذاهای محبوب استفاده می‌شود همانطور که می دانید زعفران هم باعث خوش طعم شدن و هم خوشبو شدن غذا می شود. این محصول بی نظیر خواص بی نظیری دارد که با آن ها نیز آشنا شدید. ریشه زعفران همان خواص را داد اما بسیار به صرفه تر خود زعفران است. باید در نظر داشته باشید که زعفران به دلیل رنگدهی بالا بسیار پرفروش تر است.

خیلی از افراد کلاهبردار از این محصول برای تقلب استفاده می کند و آن را رنگ می کنند و به جای زعفران اصل و مرغوب و با قیمت بالا تری به فروش می رسانند. قبل از خرید زعفران شما باید بتوانید زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

  • keshavarz rize
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • keshavarz rize
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • keshavarz rize