کشاورز

  • ۰
  • ۰

خرید زعفران

بهترین و با کیفیت‌ترین زعفران، زعفران ایرانی است. خرید زعفران درجه یک همیشه مورد توجه خانواده‌ها بوده است. آنچه باید در مورد این ادویه پر کاربرد بدانیم این است که این محصول در کشور ایران و استان خراسان تولید می‌شود. اما کشورهای دیگر مانند اسپانیا، هند، کشمیر و افغانستان هم دارای این محصول هستند. آفتاب گرم خراسان با خاک خوب این سرزمین برای کشت زعفران ایده‌آل است.

خرید زعفران

زعفران در تمامی غذاها، ادویه‌ها و دسرها مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول به عنوان پودر یا مکمل در مصرف خانگی استفاده می‌شود و فواید بسیار زیادی دارد.

خواص و خرید زعفران

1. یک آنتی اکسیدان قوی

خرید زعفران دارای ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند. مولکول‌هایی که از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌های مهم زعفران شامل کروسین، کروستین، سافرانال و کامفرول هستند.

کروسین و کروستین رنگدانه‌های کاروتنوئیدی هستند و مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. هر دوی این ترکیبات ممکن است خواص ضد افسردگی داشته باشند، سلول‌های مغز را در برابر آسیب‌های پیشرونده محافظت کنند، التهاب را بهبود بخشند، اشت‌ها را کاهش دهند و به کاهش وزن کمک کنند.

2. ممکن است خلق و خو را بهبود بخشد و علائم افسردگی را درمان کند.

زعفران فقط به دلیل رنگ آن با بقیه متفاوت نیست، بلکه به این دلیل است که ممکن است به شاد شدن روحیه شما کمک کند.

به طور قابل‌توجهی مکمل‌های زعفران در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط مؤثر است.

مصرف ۳۰ میلی‌گرم زعفران در روز به اندازه فلوکستین، ایمی پرامین و سیتالوپرام - درمان‌های مرسوم برای افسردگی - موثر است. علاوه بر این، افراد کمتری عوارض جانبی زعفران را در مقایسه با سایر درمان‌ها تجربه کردند.

3. دارای خواص مبارزه با سرطان است.

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند. آسیب رادیکال‌های آزاد با بیماری‌های مزمن مانند سرطان مرتبط است.

خرید زعفران و ترکیبات آن به طور کلی سلول‌های سرطانی روده بزرگ را از بین می‌برند یا رشد آن‌ها را سرکوب می‌کنند، در حالی که سلول‌های عادی بدن را بدون آسیب می‌گذارد.

خواص دیگر این محصول بر روی پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، سینه، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر نیز اعمال می‌شود.

4. ممکن است علائم PMS را کاهش میدهد.

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) اصطلاحی است که علائم فیزیکی، عاطفی و روانی را توصیف می‌کند که قبل از شروع دوره قاعدگی رخ می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که زعفران ممکن است به درمان علائم PMS کمک کند.

در زنان ۲۰ تا ۴۵ ساله، مصرف ۳۰ میلی‌گرم زعفران در روز در درمان علائم PMS، مانند تحریک‌پذیری، سردرد و درد مؤثر است. استشمام زعفران به مدت ۲۰ دقیقه به کاهش علائم PMS مانند اضطراب و کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می‌کند.

6. ممکن است اشتها را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند

خوردن میان وعده یک عادت رایج است که ممکن است شما را در خطر افزایش وزن ناخواسته قرار دهد. بر اساس تحقیقات، خرید زعفران ممکن است با کاهش اشتها به پیشگیری از خوردن تنقلات کمک کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به خرید زعفران و خواص آن اشاره شد. زعفران به دلیل عطر و طعمی که دارد در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند باعث ایجاد اثرات مثبت بر روی بدن شود.

  • ۰۰/۰۹/۲۰
  • keshavarz rize

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی